Nadzór nad usuwaniem usterek
powrótFinalne poprawki
Rola inspektora w procesie realizacji inwestycji obejmuje wiele zadań i związana jest z szerokim spektrum odpowiedzialności. Zakończenie inwestycji jest momentem, kiedy cały proces realizacji zostaje poddany analizie i ocenie. Jednym z zadań na tym etapie jest nadzór nad usunięciem wykrytych usterek i błędów.
W pierwszym kroku inspektorzy poddają diagnozie całość zrealizowanych prac, identyfikując wszelkie usterki, niedociągnięcia i odstępstwa od założeń projektowych. Wszystkie wnioski wynikające z oceny wpisują do dokumentacji, dodając do niej zdjęcia, tak, aby dokument w pełni odzwierciedlał stan rzeczywisty inwestycji. W dokumentacji zawarta jest lista wszystkich usterek, ich szczegółowe opisy i zalecenia naprawcze.
Doświadczenie pokazuje, że na etapie usuwania usterek niezbędny jest monitoring inspektorski, a w niektórych przypadkach koordynacja działań naprawczych, prowadzonych zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami. Oczywiście wraz z postępem prac dokumentacja jest aktualizowana, na jej podstawie inspektorzy raportują inwestorowi aktualny status prac. Rolą inspektora jest ostateczna weryfikacja i upewnienie zleceniodawcy, że wszystkie zalecenia zostały wdrożone i inwestycja jest w pełni zgodna z założeniami projektowymi.
Duża liczba usterek nie jest standardem
Końcowe odbiory inwestycji to zawsze „moment prawdy” ukazujący, w jaki sposób były prowadzone prace. Poziom zaangażowania naszych inspektorów oraz ich wiedza są dla inwestora gwarantem jakości realizacji każdego etapu. O końcowym efekcie decyduje kilka elementów: aktywny udział inspektorów w pracach już na etapach przygotowawczych, bardzo dobra znajomość każdego detalu dotyczącego inwestycji i orientacja we wszystkich procesach realizacyjnych, dobre relacje z generalnym wykonawcą i pracownikami.
W końcowym etapie realizacji inwestycji rolą inspektora jest doprowadzenie do sytuacji, kiedy przy końcowych, oficjalnych odbiorach było jak najmniej uwag krytycznych. Nasi inspektorzy zwracają uwagę także na usterki, które zmniejszają komfort użytkowania.
W czym pomagamy naszym klientom?
- Przygotowujemy pełną analizę dotyczącą poprawności zrealizowanej inwestycji.
- Monitorujemy i koordynujemy prace przy usuwaniu usterek.
- Dokładamy starań, aby usunąć wszelkiego typu usterki, również te, które nie mają charakteru krytycznego.